Khamis, Disember 05, 2013

Pendekatan PRAKTIKAL untuk Pengajaran ECE yang Berkesan


Pembelajaran amali membolehkan pelajar (guru prospek) mengait lebih banyak manfaat daripada kursus yang diikuti. Dengan ini, mereka dapat melengkapkan diri dengan ilmu dan kemahiran yang diperlukan untuk pengajaran pendidikan awal kanak-kanak yang lebih berkesan.

Berikut merupakan manfaat pembelajaran amali:

  1. Dapat mengingati bahan pembelajaran dengan lebih baik
Menurut kajian, pelajar dapat mengingati bahan pembelajaran tiga setengah ganda lebih baik daripada dengan hanya mengikuti sesi kuliah.

  1. Pendedahan kepada realiti tempat kerja
Pendedahan kepada bahan realiti seperti yang digunakan di tempat kerja membolehkan pelajar menyesuaikan diri dengan situasi sebenar. Dalam pengajaran pendidikan awal kanak-kanak, pelajar perlu mengetahui bagaimana untuk demonstrasi sesuatu kemahiran kepada kanak-kanak.

  1. Pembelajaran simulasi dalam persekitaran yang positif
Dalam persekitaran yang positif dan bersimulasi, pelajar akan terdorong untuk menguasai sesuatu kemahiran dan mempelajari sebanyak mungkin, terutamanya apabila berdepan dengan tugas yang mencabar.

  1. Perkembangan kemahiran pemikiran kritis
Kemahiran pemikian kritis dalam pelajar akan berkembang ketika mereka mengendalikan bahan-bahan pembelajaran dan mencapai matlamat dalam aktiviti amali. Kaedah ini adalah lebih berkesan berbanding dengan hanya bergantung kepada kebolehan mengingati fakta daripada buku dan sesi kuliah.

Di Institut CECE, kami senantiasa mengadakan aktiviti dalam kelas untuk memastikan pelajar dapat menyerap kemahiran yang diperlukan dan menyesuaikan diri dengan proses tersebut.

Pelajar Diploma di Institut CECE menikmati proses pembuatan kertas dalam salah satu kelas Sains.

Menu dan masakan yang disediakan oleh pelajar Institut CECE dalam aktiviti kelas.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...